background

15 February 2013

Bleaching gigi

As salam..

Aku nak cite pengalaman aku buat bleaching gigi semalam...hehehe...gigi aku nie dh mmg dr dulu berwarna emas...tp dulu2 nak buat takde duit la...nie dah tua baru ada rezeki lebih

prosesnye je dh mkan masa 2jam setengah...mula2 dia cuci dulu gigi ..nurse tu kata dh memang masuk dalam kos sekali...oklah tue...skrg ni nak cuci gigi je dh mahal dlm rm80..4 hari punya duit makan tue

Aku cite apa yg aku ingatlah ye..sbb gambo pun x sempat nak ambil..mula2 dia akan ngangakan mulut kita sebesar2 tidak, guna penakap mulut...nak masuk tue susah gak..senget sana senget sini mulut aku...lepas letak ubat..dia lekatkan pulak mesin laser tu kat penakap mulut...dh lah lenguh mulut tambah lenguh lagi sebab nak menampung pulak mesin tue...

Dalam masa mesin tue bekerja dgn gigi aku ni..nyilu sesangat2..lepas 15minit mesin nie pun stop..so,aku ingat dh selesai rupanye...doktor letak ubat dan ulang balik proses tue sebanyak 4 kali...makin lama makin ngilu..makin berdenyut rasanye gusi aku..dan makin terasa sakit..tp nak cantik punye pasal aku teruskan juga hingga ke akhirnya..

Tetapiiii...ingatkan lpas selesai semua proses, oklah....rupanye...mak aiiii...bisanye..denyutnye smpi ke malam...ubat yg doktor bagi pun x jalan...last2 pukul 8lebih aku paksa diri aku tido

Alhamdulillah, esoknye dh x rasa...

Tapi sejak gigi dah putih nie makin malu pulak nak senyum...kuikuikui...nak tunggu esok lah, ada tak member yg tegur...mesti tersipu2 aku senyum smbil menyilaukan mata diorang.

3 comments:

QasehSuci said...

sakit ke..ni yg takut ni br je plan nak buat bleaching gigi...

hatiyangdiuji@blogspot.com said...

Takpelah qaseh...derita sehari je

Anonymous said...

brpe hrga untuk buat bleaching ni ?