background

9 May 2012

IKAN PUYU MAK AKU

salam..

aku baru je kejap nie call anak buah aku..dia kata atuk beli ikan puyu..atuk tu merujuk kepada mak aku lah tue
ishishish..mak aku dah tambah hobi pulak..bela ikan..

pastu aku usik anak buah aku.."nanti aqish ambik batu ngan rumput kat luar letak dalam akuarium atuk tau"..dia jawab tak boleh sebab akuarium kecik...

alamak..kecik ke..jawapnye ikan puyu mak aku mesti melompat lompat keluar punye lah malam nie...

aku percaya, mak aku tue bela ikan puyu sebab kepercayaan orang tua-tua 

aku sendiri pun banyak dengar cerita pasal ikan power nie ...apa tak power pulak...dikatakan jin takut dengan ikan nie...juga boleh elakkan kita dari kena pukau..kalau toyol nak curik duit kita dan dia nampak ikan puyu, nanti toyol tu tak jadik curik duit sebab dia leka main ngan ikan ni dan ada jugak yang kata ikan power ni boleh halau hantu... ...sejauh mana kebenarannya, aku pun tak tau..wallahualam

apa-apa pun tak kisahlah mak, yang penting kita kena bergantung pada Allah..usaha tetap kena buat...sekurang-kurangnya bila stok makanan kat rumah habis, boleh goreng ikan puyu tue buat sambal ...pun sodappp

1 comment:

cindir-rela said...

salam kak,

nak promote cheese powder.. akak jengok2 la blogshop saye k.

http://akuyangdiminatiramai.blogspot.com